Aprovat el projecte de l’enllaç de Santa Digna per restablir la circulació sobre la cobertura de les vies del tren
10 de febrer de 2008L’Ajuntament de Vilafranca, mitjançant acord de la Junta de Govern Local, ha aprovat inicialment el projecte per restablir els vials sobre la cobertura de les vies a la zona de Santa Digna. El projecte, amb un pressupost de gairebé 560.000 euros, pretén donar solució a una de les entrades a Vilafranca, que va quedar afectada per les obres de soterrament i cobriment de les vies, i acabar amb la situació de provisionalitat que afecta sobretot l’accés del veïnat del barri Molí d’en Rovira cap al centre de la Vila i a l’inrevés.
El projecte comprèn dos àmbits d’actuació diferenciats. D’una banda, es preveu restablir els vials per a la circulació tant de vehicles com de vianants reordenant el trànsit a través d’una rotonda amb forma gairebé rectangular. Aquesta rotonda integrarà el tram final del carrer del Comerç, la prolongació del carrer Mare Ràfols, la prolongació del passeig Rafael Soler i la prolongació carrer Cal Bolet. El projecte preveu que els vehicles que vulguin sortir de Vilafranca en direcció a Vilanova ho puguin fer tant pel carrer de Santa Digna (que mantindrà el doble sentit que tenia anteriorment) com pel carrer del General Cortijo, que actualment és la principal via de sortida de la vila en direcció a Vilanova. El projecte també preveu que el tram del carrer de Cal Bolet entre el carrer Amàlia Soler i el passeig Rafael Soler estigui tancat al trànsit rodat i només sigui d’accés per als vianants i al veïnat d’aquest tram. Pel que fa al trànsit d’entrada, accedirà a Vilafranca a través de l’avinguda de Vilanova, el tram final del carrer del Comerç i la prolongació del carrer Mare Ràfols sobre de la cobertura de les vies fins a enllaçar amb el carrer de Santa Digna. En aquest punt els vehicles podran optar per entrar a Vilafranca pel carrer de Santa Digna o en anar en direcció al passeig de Rafael Soler.
Aquest primer àmbit d’actuació del projecte correspon a l’estricta reposició de serveis i vialitat afectats per les obres de soterrament i cobriment de les vies i la solució adoptada té certa provisionalitat en funció de la solució que aporti el futur projecte d’urbanització de la llosa sobre les vies del tren.
L’altre àmbit d’actuació del projecte és la nova urbanització del tram inicial de l’avinguda de Vilanova, entre l’avinguda d’Europa i el carrer del Comerç, just davant de l’estació d’autobusos i de la plaça de Vilanova. El projecte preveu en aquesta zona el rebaix de la calçada d’acord amb les noves rasants de la llosa de cobriment de les vies, la construcció de voreres amb arbrat en ambdós costats i una calçada central amb un carril per a cada sentit. Amb aquesta nova configuració, aquest vial tindrà una imatge de passeig arbrat que actualment no té.
Finalment, el projecte de l’enllaç de Santa Digna també inclou la restitució dels serveis afectats de les empreses FECSA ENDESA, TELEFONICA i ONO, que es realitzaran durant l’execució de les obres i aniran a càrrec de l’Administrador d’Infrastructures Ferroviàries (ADIF).
APROVACIÓ INICIAL
Simultàniament a l’aprovació inicial del projecte per part de la Junta de Govern Local, l’Ajuntament ha encetat els tràmits per licitar les obres. Es preveu que el projecte estigui durant un mes a exposició pública, passat el qual i un cop aprovat definitivament, s’obriran les pliques i s’adjudicarà l’obra. Complimentats tots els tràmits, es calcula que les obres es podrien iniciar dintre del proper mes d’abril. El projecte preveu un termini d’execució de l’obra de quatre mesos i mig, de manera que, si no sorgeix cap entrebanc, podrien estar enllestida a inicis de la propera tardor.
El projecte comprèn dos àmbits d’actuació diferenciats. D’una banda, es preveu restablir els vials per a la circulació tant de vehicles com de vianants reordenant el trànsit a través d’una rotonda amb forma gairebé rectangular. Aquesta rotonda integrarà el tram final del carrer del Comerç, la prolongació del carrer Mare Ràfols, la prolongació del passeig Rafael Soler i la prolongació carrer Cal Bolet. El projecte preveu que els vehicles que vulguin sortir de Vilafranca en direcció a Vilanova ho puguin fer tant pel carrer de Santa Digna (que mantindrà el doble sentit que tenia anteriorment) com pel carrer del General Cortijo, que actualment és la principal via de sortida de la vila en direcció a Vilanova. El projecte també preveu que el tram del carrer de Cal Bolet entre el carrer Amàlia Soler i el passeig Rafael Soler estigui tancat al trànsit rodat i només sigui d’accés per als vianants i al veïnat d’aquest tram. Pel que fa al trànsit d’entrada, accedirà a Vilafranca a través de l’avinguda de Vilanova, el tram final del carrer del Comerç i la prolongació del carrer Mare Ràfols sobre de la cobertura de les vies fins a enllaçar amb el carrer de Santa Digna. En aquest punt els vehicles podran optar per entrar a Vilafranca pel carrer de Santa Digna o en anar en direcció al passeig de Rafael Soler.
Aquest primer àmbit d’actuació del projecte correspon a l’estricta reposició de serveis i vialitat afectats per les obres de soterrament i cobriment de les vies i la solució adoptada té certa provisionalitat en funció de la solució que aporti el futur projecte d’urbanització de la llosa sobre les vies del tren.
L’altre àmbit d’actuació del projecte és la nova urbanització del tram inicial de l’avinguda de Vilanova, entre l’avinguda d’Europa i el carrer del Comerç, just davant de l’estació d’autobusos i de la plaça de Vilanova. El projecte preveu en aquesta zona el rebaix de la calçada d’acord amb les noves rasants de la llosa de cobriment de les vies, la construcció de voreres amb arbrat en ambdós costats i una calçada central amb un carril per a cada sentit. Amb aquesta nova configuració, aquest vial tindrà una imatge de passeig arbrat que actualment no té.
Finalment, el projecte de l’enllaç de Santa Digna també inclou la restitució dels serveis afectats de les empreses FECSA ENDESA, TELEFONICA i ONO, que es realitzaran durant l’execució de les obres i aniran a càrrec de l’Administrador d’Infrastructures Ferroviàries (ADIF).
APROVACIÓ INICIAL
Simultàniament a l’aprovació inicial del projecte per part de la Junta de Govern Local, l’Ajuntament ha encetat els tràmits per licitar les obres. Es preveu que el projecte estigui durant un mes a exposició pública, passat el qual i un cop aprovat definitivament, s’obriran les pliques i s’adjudicarà l’obra. Complimentats tots els tràmits, es calcula que les obres es podrien iniciar dintre del proper mes d’abril. El projecte preveu un termini d’execució de l’obra de quatre mesos i mig, de manera que, si no sorgeix cap entrebanc, podrien estar enllestida a inicis de la propera tardor.