L’Ajuntament de Vilafranca se suma a la campanya per un consum no sexista de regals
14 de desembre de 2009L'Ajuntament de Vilafranca del Penedès, a través del Pla per la Igualtat i conjuntament amb 26 ajuntaments catalans, s'ha unit a la campanya de sensibilització vers un consum no sexista dels regals: Tu tries! Els regals No són sexistes!. Aquesta campanya és una proposta de l'Observatori de les Dones en els mitjans de comunicació, en el marc de la propera celebració de les festes nadalenques.
L'allau mediàtica d'aquestes dates ens convida a comprar regals, regals per a tothom: per a nenes, per a nens, per a gent gran... de vegades en tons pastel, de vegades en colors estridents, tot depèn de qui hagi de rebre el regal. I és que la publicitat, per tal d'aconseguir el seu objectiu, que no és altre que vendre, simplifica el seu discurs fins a un punt, que cau molt fàcilment en un ús sexista dels missatges.
Dintre d'aquesta lògica, l'acte de fer un regal és també una oportunitat per anar més enllà dels estereotips, ignorar les convencions socials i publicitàries i ampliar l'imaginari social que ens envolta i del qual formem part.
Per a més informació: www.observatoridelesdones.org
L'allau mediàtica d'aquestes dates ens convida a comprar regals, regals per a tothom: per a nenes, per a nens, per a gent gran... de vegades en tons pastel, de vegades en colors estridents, tot depèn de qui hagi de rebre el regal. I és que la publicitat, per tal d'aconseguir el seu objectiu, que no és altre que vendre, simplifica el seu discurs fins a un punt, que cau molt fàcilment en un ús sexista dels missatges.
Dintre d'aquesta lògica, l'acte de fer un regal és també una oportunitat per anar més enllà dels estereotips, ignorar les convencions socials i publicitàries i ampliar l'imaginari social que ens envolta i del qual formem part.
Per a més informació: www.observatoridelesdones.org