Ajuntament de Vilafranca del Penedès

Notícia

L'Eix Diagonal comportarà la construcció de les variants de les carreteres d’Igualada i de Vilanova

17 de juny de 2008
Arran de l'encàrrec que el Govern de la Generalitat ha fet a GISA dels tràmits necessaris per a la licitació i adjudicació de les obres de l'Eix Diagonal entre Vilanova i la Geltrú i Manresa, l'equip de govern de l'Ajuntament de Vilafranca ha presentat el projecte als mitjans de comunicació en allò que afecta el terme municipal. Cal recordar que l'Eix Diagonal tindrà 67 quilòmetres de longitud i inclourà 35 quilòmetres de nova carretera, 13 dels quals seran autovia entre Vilafranca i Vilanova i la Geltrú. Es preveu que les obres comencin a partir del primer trimestre de 2009 i concloguin entre el 2011 i el 2012, amb una inversió estimada per aquesta via, que unirà el Bages, l'Anoia, l'Alt Penedès i el Garraf, d'uns 423 milions d'euros. La licitació de la concessió s'obrirà aquest mateix mes i s'adjudicarà passat l'estiu.

L'alcalde de Vilafranca Marcel Esteve, acompanyat pels tinents d'alcalde i regidors d'Urbanisme Francisco Romero i de Mobilitat Josep Colomé i per la cap dels Serveis Urbanístics, Marta Martínez, ha comparegut davant els mitjans de comunicació per expressar la seva satisfacció pel pas important que ha donat el govern de la Generalitat per tirar endavant aquest projecte que millorarà de forma important la connexió entre el litoral i les comarques centrals. Pel que afecta al terme municipal de Vilafranca, l'alcalde Marcel Esteve ha afirmat que es tracta d'un projecte estratègic per a la ciutat ja que, amb un sol projecte, Vilafranca guanya dues variants: la de la carretera d'Igualada i la de la carretera de Vilanova.

Aquesta variant, de 5,6 km, tindrà característiques de carretera convencional. Un primer tram de 2,4 quilòmetres discorrerà entre l'enllaç amb l'autopista AP-7 (Vilafranca centre) fins a l'enllaç amb l'N-340, en gran part paral·lel i aprofitant el corredor de pas de l'autopista AP-7. A partir de l'enllaç amb la N-340, continua la variant de Vilafranca fins a trobar l'actual C-15 i en segueix el traçat fins a l'enllaç de la Granada. Aquest segon tram té una longitud de 3,2 quilòmetres.

Els enllaços previstos són tots a diferents nivells: el de Vilafranca-centre (autopista AP-7), l'enllaç amb l'N-340, l'enllaç amb la C-243 (carretera de Sant Sadurní d'Anoia) i l'enllaç final amb l'actual C-15 entre els nuclis de Vilafranca i La Granada. En aquest tram es preveu la construcció de 4 passos superiors i 11 passos inferiors. Entre els ponts, destaca el que es formarà sobre la línia ferroviària, de 65 metres de longitud.

Marcel Esteve ha remarcat que la construcció de la variant de la C-15 és la millor notícia a nivell d'infrastructures viàries per a Vilafranca des que va finalitzar la construcció de la variant de la N-340 ara fa uns 11 anys. L'alcalde ha afirmat que la ciutat fa anys que necessita aquest projecte per evitar que molta part del trànsit de les carreteres d'Igualada i de Vilanova que no cal que arribi necessàriament a Vilafranca ho acabi fent. La variant de la carretera d'Igualada permetrà que l'avinguda de la Pelegrina quedi alliberada de la major part del trànsit que pateix actualment i pugui convertir-se en una via urbana com qualsevol altra.

La cap dels Serveis Urbanístics Marta Martínez ha explicar que les al·legacions que va presentar l'Ajuntament de Vilafranca al projecte han estat recollides, al.legacions que passaven per fer una proposta més integrada paisatgísticament i minimitzar l'impacte de la nova infrastructura sobre el territori.

Pel regidor de Mobilitat Josep Colomé ha afirmat que la construcció de les variants de les carreteres de Vilanova i d'Igualada permetrà que Vilafranca pugui convertir en passejos les actuals travessies urbanes d'aquestes dues carreteres.

pujar inici