Lliurats distintius de qualitat turística a 17 empreses i institucions de la comarca
21 de juliol de 2010El Sistema Integral de Qualitat Turística en Destinació (SICTED) és un sistema de gestió de la qualitat que atorga la Secretaria d'Estat Comerç i Turisme del Ministeri d'Economia i la Federació Espanyola de Municipis i Províncies. Les empreses adheries a aquest sistema de qualitat obtenen, al final de procés d'implantació, el distintiu de “compromís de qualitat turística”. Actualment el SICTED s'implanta a 115 destinacions de l'Estat Espanyol amb més de 5.500 empreses distingides. A la província de Barcelona hi estan adherides 11 destinacions amb un total de 470 empreses distingides aquesta darrera temporada.
Per segon any consecutiu el Patronat Municipal de Comerç i Turisme de Vilafranca, a través de la Diputació de Barcelona i la Cambra de Comerç de Barcelona, participa en el projecte per a la implantació del “Sistema Integral de Qualitat Turística Espanyola–Qualitat en destinació (SICTED)” com a ens gestor i coordinador de les sessions formatives i d'avaluació.
A l'acte de lliurament de distintius hi van ser presents l'alcalde de Vilafranca, Pere Regull, i la regidora i presidenta del Patronat, M. Dolors Rius. Rius explicava que les destinacions turístiques poden considerar-se avui en dia, generadores de satisfacció turística. “Està comprovat que durant un viatge, un turista rep prop de 70 impactes, que si se sumen tots ells, són capaços de fer que el visitant es converteixi en “ambaixador” de la destinació que visita”. Malgrat tot, segons Rius, només cal que tan sols un d'aquests impactes no es desenvolupi en les condicions que desitja el turista perquè aquest valori en conjunt el seu viatge per sota de les seves expectatives.
La implantació del model SICTED permet a les empreses disposar d'uns cicles formatius i d'assessorament totalment gratuït per tal que adaptin els seus models de gestió cap a l'excel.lència en gestió turística i esdevenir referents de qualitat en el territori. Les 17 empreses distingides gaudiran d'aquesta qualificació fins al 2012.
L'alcalde Pere Regull va cloure l'acte felicitant les empreses distingides per l'aposta per la qualitat i afirmant que el Penedès té molt de camí per recórrer en l'àmbit del turisme. “Els penedesencs tenim un diamant en brut que s'ha de polir encara més. Si creiem en ell i el sabem vendre, se li pot treure molt de suc en forma de rendiment econòmic, ocupació i qualitat de vida”.
Per segon any consecutiu el Patronat Municipal de Comerç i Turisme de Vilafranca, a través de la Diputació de Barcelona i la Cambra de Comerç de Barcelona, participa en el projecte per a la implantació del “Sistema Integral de Qualitat Turística Espanyola–Qualitat en destinació (SICTED)” com a ens gestor i coordinador de les sessions formatives i d'avaluació.
A l'acte de lliurament de distintius hi van ser presents l'alcalde de Vilafranca, Pere Regull, i la regidora i presidenta del Patronat, M. Dolors Rius. Rius explicava que les destinacions turístiques poden considerar-se avui en dia, generadores de satisfacció turística. “Està comprovat que durant un viatge, un turista rep prop de 70 impactes, que si se sumen tots ells, són capaços de fer que el visitant es converteixi en “ambaixador” de la destinació que visita”. Malgrat tot, segons Rius, només cal que tan sols un d'aquests impactes no es desenvolupi en les condicions que desitja el turista perquè aquest valori en conjunt el seu viatge per sota de les seves expectatives.
La implantació del model SICTED permet a les empreses disposar d'uns cicles formatius i d'assessorament totalment gratuït per tal que adaptin els seus models de gestió cap a l'excel.lència en gestió turística i esdevenir referents de qualitat en el territori. Les 17 empreses distingides gaudiran d'aquesta qualificació fins al 2012.
L'alcalde Pere Regull va cloure l'acte felicitant les empreses distingides per l'aposta per la qualitat i afirmant que el Penedès té molt de camí per recórrer en l'àmbit del turisme. “Els penedesencs tenim un diamant en brut que s'ha de polir encara més. Si creiem en ell i el sabem vendre, se li pot treure molt de suc en forma de rendiment econòmic, ocupació i qualitat de vida”.