Ajuntament de Vilafranca del Penedès

Notícia

Nova proposta d’estació central de trens de rodalies de Vilafranca

23 de juny de 2008
En els darrers dies l'equip de govern de l'Ajuntament de Vilafranca ha rebut de l'ADIF una nova proposta de remodelació de l'estació de rodalies de Vilafranca i de nous accessos a les andanes soterrades. Aquesta nova proposta és vista amb bons ulls per l'equip de govern ja que assumeix totalment les demandes que havia fet el consistori respecte d'un primer estudi que comportava un impacte més important sobre l'entorn més immediat de l'estació.

L'Alcalde de Vilafranca Marcel Esteve i el regidor d'Obres i Projectes, Francisco Romero, han explicat en roda de premsa que, arran de la primera proposta de remodelació de l'estació que va fer l'ADIF, l'equip de govern de l'Ajuntament de Vilafranca va encarregar a l'estudi d'arquitectes Batlle i Roig, que actualment està redactant el projecte d'urbanització de la llosa de cobriment del ferrocarril, un estudi per integrar millor la zona de l'estació al projecte global del cobriment. Aquesta proposta es va traslladar a l'ADIF per tal que la tingués en compte. Passats uns mesos, l'ADIF ha refet la seva primera proposta incorporant els diferents elements que l'Ajuntament demanava en l'estudi de Batlle i Roig i fa uns dies el presentava a l'Ajuntament. 

Bàsicament aquest estudi manté i dóna rellevància a l'edifici històric i patrimonial de l'estació, que queda millor integrat amb l'entorn. S'assegura la permeabilitat entre la plaça de l'Estació i el nou espai cobert que quedarà sobre les actuals andanes de RENFE. La marquesina actual de l'estació es trasllada a la façana que dóna a la plaça de l'Estació, ja que actualment no té la finalitat d'espera dels viatgers que tenia quan els trens circulaven en superfície. Pel que fa a l'accés a les andanes i les vies, serà a través d'un dels costats de l'edifici de l'estació. Així es podrà accedir a l'andana que va direcció Sant Vicenç de Calders mitjançant ascensors i escales mecàniques. L'accés a l'andana direcció Barcelona es farà a través d'un edifici-pont elevat per sobre del cobriment de les vies, de forma que no comportarà una barrera física a peu pla. Aquest edifici-pont disposarà també d'ascensors i escales mecàniques per accedir a les andanes.

La nova proposta de l'ADIF dignifica i realça la posició estratègica que té l'edifici de l'estació respecte a tot l'eix cobert del ferrocarril. A banda d'assegurar la permeabilitat, tant a nivell longitudinal tot al llarg del cobriment com transversal entre la plaça de l'Estació i la zona del carrer del Comerç, la nova opció assumida per l'ADIF comportarà eliminar barreres arquitectòniques i visuals. Es fa més eficient i es dóna singularitat a l'edifici, que adquireix una nova centralitat respecte al seu entorn immediat i respecte a l'eix del cobriment de les vies.

pujar inici